10 november 2017 
1 min. leestijd

What the hack?! Verpesten de Millenials de waarde van voedsel?

What the hack?! Verpesten de Millenials de waarde van voedsel?
Maandag had je een simpele ovenschotel gemaakt, dinsdag liet je sushi thuis bezorgen en woensdag ging je lekker buiten de deur eten. Oh ja, zaterdag ga je met je schoonouders chique uiteten. Dit betekent dat je instafeed deze week on fleek wordt, omdat je de mooiste #foodporn foto’s hebt gemaakt. De likes en reacties stromen binnen... Om met de deur in huis te vallen, (wij) Millenials noemen onszelf foodies, doen alles voor een mooi plaatje en als we koken, moet het vooral simpel en snel. Dat blijkt uit de volgende onderzoeken.

Research is key

Zo is gebleken uit onderzoek van Zizzi dat 30% van de Millenials geen stap zet in een restaurant als het er niet 'instawaardig' uitziet. Kijk eens om je heen als je in een restaurant zit, hoeveel mensen wel niet eerst een foto maken van het eten, voordat ze het op eten. Stiekem ben ik er zelf ook schuldig aan. Het verbaast mij dan ook niet dat ‘Food and drinks’ de meest gezochte categorie is op Pinterest. Dit blijkt uit een onderzoek van Rhonda Zurn, College of Science and Engineering uit 2014. Dit zal niet veel veranderd zijn in deze drie jaar.

Glibberige haring met uitjes

In deze tijd kunnen wij thanks god veel reizen, we zien de mooiste plekken in de wereld. Hier proeven we overal iets van de cultuur en weten we ook precies hoe bijvoorbeeld Japans eten smaakt. Dit verwachten we ook terug te proeven in Nederland. Uit onderzoek van Nationaal Catering Onderzoek hebben we meer variatie nodig in ons voedsel. We willen van elke cultuur kunnen eten, en niet alleen stamppot en haring.

Zijn Millenials echt zo slecht?

Verpesten de Millenials de waarde van voedsel? Eisen we teveel? Zijn we niet snel tevreden? Nee, dat vind ik niet. We zijn buiten deze trend wel veel gezonder gaan leven. Het is tegenwoordig een trend om gezond te leven, gezondheid wordt steeds belangrijker. Uit een analyse van de ABN Ambro blijkt dat de verkoop van gezonde voeding de komende jaren zal blijven stijgen. Zo verkeerd zijn de Millenials dus helemaal niet... 😉 Bron: Metronieuws.nl Onderzoek van Zizzi: http://www.independent.co.uk/life-style/food-and-drink/millenials-restaurant-how-choose-instagram-social-media-where-eat-a7677786.html Onderzoek Rhonda Zurn, College of Science and Engineering uit 2014: https://cse.umn.edu/news-release/new-study-reveals-motivations-behind-pinterest-activity/ Nationaal Catering Onderzoek: http://www.missethoreca.nl/catering/artikel/2017/1/nationaal-catering-onderzoek-cateraar-moet-de-gast-raken-101261892 Analyse van de ABN Ambro: https://www.volkskrant.nl/economie/-steeds-meer-nederlanders-letten-op-gezonde-voeding-en-dat-heeft-gevolgen-voor-de-industrie~a4482934/
Reactie plaatsen