Follow us to receive the latest news!
Follow us to receive the latest news!
<:optin-form-placeholder>
Voor wie doe jij het eigenlijk?
Dat is de titel van een campagne die SIRE (Stichting Ideële Reclame) op dit moment voert. SIRE is een onafhankelijke organisatie die maatschappelijke onderwerpen onder de aandacht brengt en bespreekbaar maakt. De stichting riep in december 2016 het virtuele bureau The Good Life Agency in het leven om aan te tonen dat mensen er veel voor over hebben succesvol(ler) te lijken dan ze werkelijk zijn. Meer dan een derde van de Nederlanders bleek bereid te zijn om te betalen voor een beter imago. Dat is opmerkelijk, aangezien we er helemaal niet gelukkiger van worden de schijn op te houden en een perfecte beeld via social media en tegenover vrienden en familie neer te zetten. De campagne trok veel aandacht. Ook die van mij. De perfecte plaatjes vliegen me, als regelmatig gebruiker van social media, dagelijks om de oren. Van afgetrainde lichamen, luxe reisjes, hippe feestjes et cetera. Altijd met een manische lach en jubelend verhaal erbij. Want wie wil nou lezen dat iemand continu honger lijdt om er perfect uit te zien, dat het meer dan de helft van een vakantie heeft geregend of dat een feestje helemaal zo spectaculair niet was? En zelfs ziek in bed liggen of gedumpt worden, wordt geromantiseerd. Immers: what doesn’t kill us, makes us stronger. Een positieve instelling straalt succes uit. En succesvol willen we maar wat graag lijken voor de buitenwereld.
Reactie plaatsen