17 mei 2017 
1 min. leestijd

Bowl food rocks! De Buddha bowl is dé trend van dit moment

Poké bowls zijn al een tijdje te vinden bij onze favoriete healthy hotspots. Nu zijn Buddha bowls ook helemaal hot & happening! Wat zijn het precies en hoe maak je deze thuis? Buddha bowls worden ook wel Hippie bowls of Sunshine bowls genoemd. De kleurrijke kommetjes lijken op poké bowls en zijn gevuld met granen, groenten en eiwitrijke ingrediënten als kip, avocado en eieren. De Buddha bowls hebben geen standaard regels. Je kunt alles toevoegen wat jij lekker vindt! De Buddha bowls worden vaak zonder vlees gegeten, maar vlees is wel toegestaan. Onderin het schaaltje ligt een laag volkoren granen of zaden. Denk bijvoorbeeld aan quinoa, bruine rijst, couscous of parelgort. Voeg spinazie, bloemkool, zoete aardappel, kikkererwten of andere lekkere groenten toe. Top je bowl af met avocado, gegrilde kip of ei. De keuze is natuurlijk geheel aan jou! De granen vullen 25% van het schaaltje. Verder worden er ongeveer 15% aan magere eiwitten, 35% groenten, 10% saus en 30% noten en andere extra's toegevoegd. De dressing kun je het beste bij ieder laagje toevoegen, zodat het goed verdeeld is. Je kunt de dressing maken met wat citroensap, mosterd, olijfolie en verse kruiden. Yum! Op de volgende Instagram accounts kun je wat inspiratie opdoen! https://www.instagram.com/p/BUEHCnrlt08/?taken-by=aspoonfulofhealth_ https://www.instagram.com/p/BQUZm4fgaws/?taken-by=thehealthgurugirl https://www.instagram.com/p/BT2-xgPFx05/?taken-by=veganbowls Foto: Instagram account @Fitness_bianca
Reactie plaatsen
arrow_drop_up arrow_drop_down